Belastningsfri trening

Tilrettelagt trening som passer for alle uansett alder, motivasjon og fysisk form.

I dagens samfunn er bevegelse en mangelvare. Mange har stillesittende og statisk arbeid. I tillegg tilbringer mange store deler av sin fritid foran TV eller andre digitale medier med overvekt og livsstilssykdommer som resultat. Det blir en ond sirkel som kan være vanskelig å komme ut av. Studio Motus ønsker å hjelpe de som sliter med å komme i gang, som er overvektig, sliter med angst eller depresjon, har høyt stressnivå, som misliker store treningssentre med høyt kroppsfokus, eldre, syke og ellers alle som av en eller annen grunn ikke kan eller vil trene på tradisjonell måte.

Studio Motus skal levere en timeout, der fokus er på enkeltmenneske, pust og bevegelse. Vår trening foregår på syv ulike motoriserte benker som gir en kombinasjon av massasje og bevegelse. Du kommer i bedre form på en enkel og trygg måte.

Treningen foregår liggende og er belastningsfri for leddene. Benkene jobber for deg, noe som gjør at det er lettere å gjennomføre treningen uavhengig av dagsform. Har du overskudd kan du gjøre øvelser samtidig som benkene jobber og du vil få en ekstra effekt. Uansett opp når du økt energi og styrke, bedre sirkulasjon, smertelindring, bedre holdning, balanse og fleksibilitet. I tillegg oppnåes god avspenning, reduserte stressrelaterte plager samt bedre søvn.

Målet er at man etter å ha trent på benkene i en periode og har oppnådd økt muskelstyrke, kommer inn i en positiv sirkel der bevegelse utgjør en større del av hverdagen. På denne måten håper vi å kunne bidra til at våre kunder oppnår bedre helse og overskudd i hverdagen.

Benkene kan være til hjelp for folk som sliter med skader og sykdom. Miriam Angell Westin, overlege og legespesialist er med på laget og kan bekrefte dette. Denne treningsmetoden er kvalitetssikret og støttet oppunder av rapporter som viser at benkene er effektfulle. Det er viktig for meg at effekten av slik trening er forankret i forskning, og resultatene gjør at jeg står for dette, sier Westin.

HOFTEBENKEN Lette bevegelser som øker blodsirkulasjonen og smidig- heten i nedre rygg og hofteparti. Ekstra egentrening som former og strammer opp baken.

BENBENKEN Bena heves og senkes, og du kan trene både legger, lår, mage, midje, bak- og hofteparti. Øker smidigheten og muskler i nedre del av rygg styrkes.

SITUP-BENKEN Du velger selv mellom 80 og 300 situps på 10 min som styrker og strammer opp magemusklene, midjen og hoftepartiet, samt øker generelt kroppens smidighet.

RYGG-BENKEN God strekk for hele kroppen. Øvre rygg får solid massasje og avspenning, mens armene kan trenes med motstand fra stangen.

MIDJEBENKEN Strekker og tøyer ut midje- og hoftepartiet som svinges fra side til side. Former og slanker midjen og hoftepartiet.

AVSPENNINGSBENKEN En lett avspennende massasje for hele kroppen som øker blodsirkulasjonen ytterligere og hjelper kroppen til å kvitte seg med overflødig væske og avfallsstoffer (Detox). Godt for ømme og stive muskler.